Coco's in de BUSH - Reisverslag uit Darwin, Australië van Lana, Melissa en Raymonda - WaarBenJij.nu Coco's in de BUSH - Reisverslag uit Darwin, Australië van Lana, Melissa en Raymonda - WaarBenJij.nu

Coco's in de BUSH

Door: Lana en Melissa

Blijf op de hoogte en volg Lana, Melissa en Raymonda

16 Oktober 2009 | Australië, Darwin

Hola Holanda!

4 dagen geleden werden we 's ochtends vroeg opgehaald om 10 voor 6. Met cowboyhoed op en afritsbroek aan stonden we klaar voor 3 dagen bush bush. Een klein blond wijffie kwam ons ophalen. We vonden het best spannend. Op weg naar de outback maakte ze opeens een noodstop, sprong uit de auto en riep dat we haar moeste volgen. Bleek dat ze een thorney devil op de weg zag lopen. Dit is een beestje van 10 cm maar schijnt erg zeldzaam te zijn. Nou, we waren gelijk overtuigd dat we met de vrouwelijke Crocodile Dundee op pad waren. Als eerste gingen we een wandeling maken door de Kings Canyon (dus niet Grand Canyon... zzzz). Dit was super mooi en ook super heet 35 graden. Helaas konden we niet zwemmen in de Garden of Eden want er stond geen water in! Onze gids Sascha vertelde verder heel veel over de natuur en de aboriginals. Erg interessant! In de middle of nowhere in het donker, zonder toilet, stromend water etc. hebben we ons bush camp opgezet. Kampvuurtje erbij, de swags uitgerold en eten maar.. lekker ook marsmellows gemaakt. Toen was het tijd op te gaan slapen. Het beviel ons boven verwachting goed. Echt super mooi om onder een miljoen sterren te gaan slapen. Zelfs het plassen zonder wc-papier begint te wennen.

De volgende ochtend gingen we weer vroeg op pad naar de Kata Tjuta (Olga's - wij moeten het in het aboriginals zeggen). Ook weer super mooie wandeling en net voor de ergste hitte. Hierna naar het cultural centre van de aboriginals gegaan. Hier herkende we veel dingen, want Sascha heeft ons al heel veel verteld en laten zien. Daarna gingen we eindelijk naar het echte hart van Australie de Uluru! Onwijs indrukwekkend ding zeg! We hebben hier een kleine wandeling gemaakt en later hebben we op afstand de zonsondergang gezien. Hier hebben we hele coole foto's gemaakt en heel veel lol met de groep gehad die uit alle delen van de wereld komen.

's Avonds iets luxer gebusht, want hier was een toilet/douche gebouw aanwezig. Maar wederom in onze swags bij het vuur geslapen. Deze keer werden we nog een half uur eerder gewekt, half vijf dus. Nu hebben we de zonsopgang gezien met ontbijt klaargemaakt uit de hanger. Buiten was het nog erg koud! Daarna uit respect voor de aboriginals (Sascha heeft ons zoveel verteld) hebben we om de Uluru gelopen en deze niet beklommen. Toen werd de terugreis ingezet. Halverwege zijn we bij de camel farm gestopt. Hier hebben we kameel gereden!! Was erg lachwekkend!! Er was ook een baby kameel die de groeten wil doen aan ons kleine zusje Didi!!!

Toen was het tijd voor ons om weer op de Ghan te stappen en dus tijd voor afscheid. We hebben een super tijd gehad en echt de outback ervaren.

Gisteren in de Ghan lekker gedoucht, wat we echt nodig hadden. We roken onszelf gewoon! Jak!! Ha ha... daarna heerlijk geslapen tot vanmorgen vroeg. Nog even een uitstapje naar Katherine gemaakt. Hier hebben we de Gorge Boat Cruise gemaakt en helaas nog geen crocs gespot, maar dit gaat als het goed is morgen gebeuren.

Wij moeten onze was uit de wasmachine gaan halen en onze tijd zit erop. Foto's volgen hopelijk snel.

Toedeloe vanuit Darwin!!

Het volgende bericht zal waarschijnlijk vanuit de Oostkust zijn. Daar vliegen we zondag heen en komt Cies ons ophalen.

• 16 Oktober 2009 - 12:25

Tante Hennie:

hey sisters,
    super leuk wat jullie allemaal zien.wat een een heel ander leven lijden jullie nu,toppie!
    GENIET!!!
    tot jullie volgende verslag,groetjes de voskampies

• 16 Oktober 2009 - 12:55

Marije:

Hey Bushbabes!

Waar blijven de foto's bij deze mooie verhalen??

xx

• 16 Oktober 2009 - 16:53

Saskia:

heej hallowa!!

Wel ff kicke wat jullie meegemaakt hebben!! Konden jullie nog een beetje slapen?
    haha...gelukkig went het plassen zonder wcpapier, dan ben je blij als je na een paar dagen weer heerlijk kan douche!!
    Veel plezier nog! en een goede reis naar de Oostkust!!

Kussie!!

• 16 Oktober 2009 - 17:14

Sanne:

Hey Girlies,

Ik had gisteren eindelijk jullie verhalen gelezen en nu al weer nieuws vanuit de bushbush. Helemaal super. Goede reis verder!

• 16 Oktober 2009 - 18:13

Ron Nijhuis:

Hallo dames

wat een verhalen zeg, echt heel leuk om te lezen en wat maken jullie lekker veel mee

geniet er lekker van
    en we blijven jullie mooie verhalen volgen

Melissa volgens mij wil je naar 5 weken vast niet meer terug naar nederland

groetjes Ron

• 16 Oktober 2009 - 18:43

René En Nanda:

Hoi Nichten!
    Super gaaf om jullie verhaal te lezen! Jullie maken een hoop mee in een paar dagen.
    Veel plezier verder;)
    Liefs

• 16 Oktober 2009 - 18:46

DeSmitjes:

Hallo sisters,
    jullie moeder is net weg niet helemaal verantwoord dat mens kan niet drinken ze was als een badvarken maar gelukkig kwam de enige junior ze halen en die was nog wel helemaal ok.
    Dag meiden geniet van jullie avontuur ik lees het met veel plezier.
    'n bos lieve groeten rita

• 17 Oktober 2009 - 17:11

Sandra P:

Ha meiden... klinkt gaaf al jullie verhalen.. Ben er 5 jaar gelegen (alweer!, tijd gaat snel:)) ook geweest en kan me alles nog precies voor me halen.. Indrukwekkend he!
    Veel plezier aan de oostkust!! x sandra

• 17 Oktober 2009 - 17:51

Jany:

hoy sisters helemaal gaaf wat jullie meemaken sorry maar ben wel een beetje jaloers op jullie hoor nou nog veel plezier en geniet er van op naar het volgende verhaal heel mooi hoor gr de jansens

• 19 Oktober 2009 - 09:38

Babs:

Potverdorrie lieve stoere dametjes!

Heb ik net een heel verhaal zitten typen, plaats die het niet hier niet op de site! Kwam natuurlijk omdat er dingen in stonden die ik niet mag zeggen ;-)
    Klinkt echt super meiden en ben echt jaloers! Melis was je niet bang en stond je niet gillend bij die auto voor die devil van 10 cm? Ik zie het namelijk al heel helemaal voor me...hahahaha..

Esther en Mayo zijn ook bijna alletwee richting Australie...dus ik heb het idee dat ik alleen achterblijf!! Niet leuk.
    Maar dat wil natuurlijk niet wegnemen dat ik jullie nog ontzettend veel plezier wens in de bush bush!!

Knuffels uit een saai, grijs, niet inspirerend, stressvol kantoor!!
    kus kus

• 19 Oktober 2009 - 11:57

Anke:

Klinkt allemaal super! Jammer dat we nog geen foto's kunnen zien.
    Veilige reis verder!
    Xjes

• 19 Oktober 2009 - 17:37

Didi:

Ha skippies!!

Nou de foto staat op de site hoor! Kunnen de mensen in ieder geval zien dat jullie in Hong Kong zijn geweest! Als je DE ECHTE vakantiepics er op gaat zetten kan je deze er wel afgooien! Als het nou niet lukt met de foto's.. miss lukt het wel als je de foto's naar mij toe mailt?! Dan zet ik ze er hier in Hollanda er wel op!

Kickuh dat jullie gewoon met de vrouwelijke crocodille hunter op pad zijn geweest! Hebben jullie nog Snappies gespot? Oja bedankt voor de groetjes van het baby kameeltje haha!

Nou viel spass en hopelijk hebben jullie geen last van de bosbranden, want hoor net op het journaal dat er 40 bosbranden zijn uitgebroken!!!!

Kusjes

• 19 Oktober 2009 - 19:24

Bianca:

Hey meiden!

Lekker aan het genieten lees ik allemaal, top man!

Super gaaf jullie ervaringen, geniet en plezier!

Ps. Lis, heb een kleine vriend erbij, neef Jim is geboren :)

• 19 Oktober 2009 - 21:45

De Smitjes:

McJans en McMartins Daughters,
    Ik zag net het nieuws, jullie zitten toch niet in de brand? Ik hoop van niet ,geniet maar van down under en als het te heet word onder je voeten zorg dan maar dat jullie in de buurt van de zee zijn dan kan er niets gebeuren.
    Doei meiden wij genieten van de verhalen dikke XXX de Smitjes

• 20 Oktober 2009 - 16:52

Marlies:

Heel stoer verhaal vanuit de bush!! Benieuwd hoe the east bevalt, have fun!

toedeloe!